Als de telefoon rinkelt…

Wij helpen katjes. Dat is wat wij doen en wij doen dat met hart en ziel.
We horen de telefoon niet graag rinkelen want dat betekent dat er weer een noodlijdend dier is maar als dat er is moet dat dier zo snel mogelijk geholpen worden. Zodat we niet te laat zijn. Niet enkel nog kunnen zorgen dat de pijn stopt.
Voor dit katje kwam alle hulp alweer te laat.
Het zag er al een tijdje slecht uit, zeiden de melders… waarom wachten met bellen dan?
We konden het uiteindelijk niet meer aanzien… tsja, een dier langzaam zien creperen is niet fijn he.
Maar jij hebt hem niet moeten vangen, naar een dierenarts moeten brengen, waar hij een rits onderzoeken moesten ondergaan om te weten wat er aan de hand was, en jij hebt niet de beslissing moeten nemen om hem in te laten slapen.
Naast het feit dat dit katje aidspositief was en nierfalen had, was het in zo’n slechte toestand dat de kans op herstel en hoop een nog een paar fijne jaren er niet meer was.
Rust zacht lieverd, geen pijn meer nu….
Wij hoeven geen lof, geen complimenten voor wat we doen, daar doen we het niet voor.
Wij vragen enkel om meteen te bellen als je een katje ziet waar mogelijk iets aan scheelt.
Kan je dit moeilijk inschatten? Alle begrip voor! Maar neem dan foto’s, maak filmpjes of vraag of er iemand kan komen kijken.
We gaan liever naar de dierenarts om te horen dat het allemaal wel meevalt dan om alleen nog maar een einde aan het lijden te kunnen maken.
Alweer een dikke dankjewel aan Hilde Roomers van La Gattara vzw, samen sterk maar in dit geval ook samen verdrietig x
Dit bericht is gepost in Nieuws. Bookmark de link.