Moe, uitgeput, gewoon even op…

15 oktober 2019: Dat vat het gevoel samen van de mensen achter de schermen bij Poezencentrale

Wij zijn met 3 mensen die de dagelijkse werking van poezencentrale, het zwerfkattenproject en het zooplusproject recht proberen te houden. Natuurlijk krijgen we ongelooflijk veel steun en hulp van onze opvangmama’s en al onze vrijwilligers die zich elke dag inzetten om zoveel mogelijk dieren te helpen. We zijn hen hier ongelooflijk dankbaar voor en zouden hen voor geen geld van de wereld willen en kunnen missen. Maar wij met z’n 3tjes… Wij zijn gewoon even op…

Wij staan dag en nacht klaar, altijd 7 op 7. Zondag rustdag? Niet voor ons, al jaren niet meer en daarom vragen wij jullie begrip.
De laatste tijd worden wij erg vaak gebeld, krijgen we berichtjes via facebook zoals ‘ ik heb een uur geleden al een mail gestuurd en we hebben nog steeds geen antwoord’ of we hebben jullie al een aantal keren gebeld en we krijgen steeds voicemail.

Graag leggen we even uit waarom we niet altijd kunnen opnemen, waarom de mailtjes niet meteen kunnen beantwoord worden:
Buiten Poezencentrale (wat wij ook puur vrijwillig doen) hebben wij ook nog ons eigen gezin, onze eigen dieren, onze opvangdieren, onze job…
En ook Poezencentrale is meer dan enkel wat katjes ter adoptie zetten, er moeten elke dag tal van mails beantwoord worden, de opvanggezinnen moeten begeleid worden, de zwerfkatjes moeten hun eten krijgen, noodmeldingen die gans je planning in de war gooien, opvangertjes die ziek zijn en naar de dierenarts moeten, de bedeling van voeding en materialen voor andere organisaties,… we kunnen nog wel even doorgaan…

Onze gsm’s staan vaak roodgloeiend en we kunnen gewoon niet steeds opnemen. Op onze voicemail vragen we om voor niet dringende zaken een mailtje te sturen ( niet dringende zaken is dus alles buiten een dier in nood), voor adoptieaanvragen onze vragenlijst in te vullen. Indien er een noodmelding is een voicemail in te spreken, wij bellen steeds zo snel mogelijk terug indien er een katje in nood is!
Gelukkig zijn er zeker mensen die dit doen maar ons 5 keer achter elkaar bellen soms tot wel 15 keer heeft totaal geen zin!
We worden ook op de meest onmogelijke uren gebeld voor zaken die gerust even kunnen wachten, we hebben soms het gevoel gewoon geen prive tijd meer te hebben, geen rust.

Soms worden we op een ‘vrije dag’ gebeld om 7u ‘smorgens ivm een adoptievraag, of om 23u ’s avonds een sms’je of ze een bij een bepaald katje op bezoek kunnen komen, zelfs soms in het midden van de nacht. Wij vragen dit alsjeblieft niet meer te doen en ons enkel te bellen indien er een noodgeval is.

Graag vragen wij u begrip hiervoor. Wij vragen mailtjes te sturen voor niet dringende zaken en de vragenlijst in te vullen voor adoptieaanvragen zodat wij als we de tijd hebben deze rustig kunnen beantwoorden en ons geen zorgen meer moeten maken over een roodgloeiende telefoon.

Alvast bedankt voor jullie begrip.

Dit bericht is gepost in Nieuws. Bookmark de link.